@article { author = {Ghaly, ٍٍShnoda S. and Abd Elbast, Wael F. and albary, amany}, title = {THE IMPACT OF GREEN CONSUMPTION GREEN PURCHASING BEHAVIOR ( FIELD ) STUDY}, journal = {Journal of Environmental Science}, volume = {51}, number = {11}, pages = {145-183}, year = {2022}, publisher = {Ain Shams University, Faculty of Graduate Studies and Environmental Research}, issn = {1110-0826}, eissn = {2636-3178}, doi = {10.21608/jes.2022.163187.1342}, abstract = { This study aimed to identify the effect of factors affecting green consumption (barriers to purchase green food products, relationship to green food products, tendency to consume green food products) on green buying behavior. The descriptive analytical method was used in preparing this research through data collected in the field through survey lists that were distributed within the governorates of Greater Cairo. The study concluded by using the Pearson linear correlation coefficient to study the strength of the relationship and the direction of the correlation between the factors affecting green consumption (the independent variable) and green buying behavior (the dependent variable) that there is a medium direct correlation between the two variables It can be expressed by a two-way equation in two variables, it shows that there is a moderate direct correlation between the barriers to purchasing green products, the tendency to consume green products and the behavior of green purchasing, where the value of the Pearson coefficient for the two relationships indicated a positive average correlation with a value, respectively, at a significant level, while the results showed There is no correlation between the relationship with green products and green buying behavior. The study recommends the importance of moving towards spreading environmental awareness among the target customer audience to motivate them to adopt green behavior through holding seminars and conferences that discuss healthy dietary patterns and their impact on health and the environment, designing attractive advertising campaigns to display organic products "green products" with a focus on the values ​​of green consumption. , workTo increase the interest in knowing the brands of environmentally friendly products to support consumers' awareness and ensure its impact on their actual purchase decision.  }, keywords = {Keywords: barriers to buying green products,perceived effectiveness of consumers,environmental concerns and knowledge,relationship to green products,green buying behaviour}, title_ar = {أثر الاستهلاك الأخضر على سلوك الشراء الأخضر دراسة ميدانية}, abstract_ar = { استهدفت هذه الدراسة التعرف على أثر العوامل المؤثرة على الاستهلاك الاخضر (حواجز شراء المنتجات الغذائية الخضراء، العلاقة بالمنتجات الغذائية الخضراء، الميل الى استهلاك المنتجات الغذائية الخضراء) على سلوك الشراء الاخضر. وقد تم الاستعانة بالمنهج الوصفى التحليلى فى إعداد هذا البحث عن طريق البيانات التى تم جمعها ميدانياً من خلال قوائم الاستقصاء التى تم توزيعها فى نطاق محافظات القاهرة الكبرى. وقد توصلت الدراسة من خلال إستخدام معامل الإرتباط الخطى لبيرسون لدراسة قوة العلاقة واتجاه الإرتباط بين العوامل المؤثرة على الإستهلاك الأخضر (المتغير المستقل) وسلوك الشراء الأخضر (المتغير التابع) ان هناك علاقة ارتباط طردية متوسطة بين المتغيرين يمكن التعبير عنها بمعادلة اتجاه ثنائية فى متغيرين، فتبين وجود علاقة ارتباط طردى متوسطة بين حواجز شراء المنتجات الخضراء، الميل الى استهلاك المنتجات الخضراء وسلوك الشراء الاخضر حيث كانت قيمة معامل بيرسون للعلاقتين تشير إلى إرتباط موجب متوسط بقيمة على الترتيب عند مستوى معنوية فى حين أوضحت النتائج عدم وجود علاقة ارتباط بين العلاقة بالمنتجات الخضراء وسلوك الشراء الاخضر. توصى الدراسة بأهمية التوجه نحو نشر الوعى البيئى بين جمهور العملاء المستهدف لتحفيزه على تبنى السلوك الاخضر وذلك من خلال عقد الندوات والمؤتمرات التى تناقش الأنماط الغذائية السليمة وتأثيرها على الصحة والبيئة، تصميم حملات اعلانية جذابة لعرض المنتجات العضوية "المنتجات الخضراء" مع التركيز على قيم الاستهلاك الاخضر، والعمل على زيادة الاهتمام بمعرفة العلامات التجارية للمنتجات صديقة البيئة لدعم وعى المستهلكين وضمان تأثيره على قرار شرائهم الفعلى. }, keywords_ar = {حواجز شراء المنتجات الخضراء,الفعالية الملموسة للمستهلكين,الاهتمامات والمعرفة البيئية,العلاقة بالمنتجات الخضراء,سلوك الشراء الاخضر}, url = {https://jes.journals.ekb.eg/article_269477.html}, eprint = {https://jes.journals.ekb.eg/article_269477_44c502169d75159b03578fe623058e2a.pdf} }